FANDOM

Az Amerovíziós Dalfesztivál egy évente megrendezett verseny az eschungary.hu fórumozói között. Lényege: Minden résztvevő fórumozó benevez meghatározott számú államot az Egyesült Államok államai, egy szövetségi kerülete és Puerto Rico, Kanada tartományai és területei közül és hozzá a dalt, majd szavaznak a többi résztvevő által benevezett dalokra, hogy megtalálják a legnépszerűbb dalt. Ebben a cikkben a verseny szabályai olvashatók.

A versenyszabályok Szerkesztés

A résztvevőkről Szerkesztés

  • A részvétel feltétele, hogy a személy, aki indulni szeretne a versenyen, magyarul folyékonyan beszélő Eurovízió-rajongó legyen.

Indítható államok száma a résztvevő fórumozók száma alapján Szerkesztés

A versenyen legalább 9 és legfeljebb 50 fórumozó, illetve legalább 36 és legfeljebb 50 állam vehet részt egy évben.

  • 9-12 fórumozó esetében 4 állam indítható fórumozónként.
  • 27-35 fórumozó esetében egy selejtezőt rendezünk az elődöntők előtt. A selejtezőben az előző év győztesén kívül minden részt vevő fórumozónak szerepelnie kell. Mindenki két dalt nevez be a versenybe, de ezek közül csak az egyik, a fórumozó által választott dal kerül a selejtezőbe. Ha az előző év győztese az automatikus döntőzést választja, akkor 26, ha viszont az elődöntős szereplést, akkor 25 fórumozó jut tovább a selejtezőből. A tovább jutó fórumozók mindkét benevezett dala szerepel az elődöntőkben, a kiesett fórumozóknak pedig mindkét dala kiesik a versenyből.

Az államokról Szerkesztés

  • Azon államok listája, melyek indíthatók a versenyen, megtalálható ezen az oldalon. Ugyanitt szerepel a szabad területek listája is.
  • A szabad területek lényege, hogy az előadóknak nem kell feltétlenül kapcsolódniuk az általuk képviselt területhez. Az Egyesült Államok szabad területeit minden olyan előadó képviselheti, aki az Egyesült Államok területén született, államtól függetlenül. Kanada szabad területeit pedig csak kanadai előadók képviselhetik. Ettől függetlenül indíthatók olyan előadók is a szabad területekkel, melyek kötődnek az adott szabad területhez.
  • Egy államot csak egy előadó és egy dal képviselhet egy évben.

Az előadókról Szerkesztés

  • Az indított előadóknak valamilyen szinten kapcsolódniuk kell ahhoz az államhoz (a szabad területek kivételével), amelyiket képviselik. (A szabad területekről bővebb információ az előző pontban olvasható.) Együttesek esetében pedig legalább az egyik tagnak kapcsolódnia kell a képviselt államhoz.
  • Egy előadó csak egy államot képviselhet egy évben.
  • A versenyen csak élő előadók indíthatók, már elhunytak nem.
  • Együttesek esetében csak olyanok indíthatók, akiknek minden tagja él (a korábbi tagokat nem számítva). Ugyanez érvényes a már feloszlott együttesekre is.
  • Az előadók neme, életkora, bőrszíne, vallása, lakhelye, politikai hovatartozása nem számít.
  • Egy előadó adott államhoz való kapcsolódásánál a származást (rokonokat, felmenőket) és a születési helyet kell figyelembe venni, a lakhelyet, munkahelyet nem.

A dalokról Szerkesztés

  • Minden olyan dal indítható, amely:
    • 2000. január 1-je után jelent meg,
    • EarthVision-ön nem indították,
    • előadója élő személy vagy együttes, melynek minden tagja él, illetve kapcsolódik az általa képviselt államhoz (a szabad államok kivételével).
  • Minden dalnak tartalmaznia kell legalább egy versszak szöveget.
  • A dalok hossza nem számít.
  • Feldolgozások is indíthatók a versenyen abban az esetben, ha:
    • az eredeti dal és a feldolgozás is 2000. január 1-je után jelent meg,
    • az eredeti előadó és a feldolgozás előadója (együttesek esetében az énekes) is él,
    • az eredeti előadó és a feldolgozás előadója eltérő nemű (Együttesek esetében az énekesek nemét kell figyelembe venni.),
  • Egy dal csak egyszer indítható a versenyen.

A szavazásról Szerkesztés

  • A szavazási rendszer kis változással megegyezik az Eurovíziós Dalfesztiválon, Junior Eurovíziós Dalfesztiválon és a már megszűnt Eurovíziós Táncversenyen alkalmazott szavazási rendszerrel, vagyis minden fórumozó és a Fórumozók Zsűrije a tíz kedvenc dalára szavaz, melyek 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 és 12 pontot kapnak.
  • A Fórumozók Zsűrijének szavazatai az alapján állnak össze, hogy egy adott állam hány fórumozótól kapott legalább egy pontot. Amelyik állam a legtöbb fórumozótól kapott legalább egy pontot, az kap a Fórumozók Zsűrijétől tizenkét pontot, amelyik állam a második helyen áll a kapott pontok darabszáma alapján, az kap tíz pontot a Zsűritől és így tovább. Amelyik állam a rangsorban a tizedik helyen áll, az kap egy pontot, az alatta lévők pedig nem kapnak pontot a Zsűritől. Ha két vagy több állam is ugyanannyi fórumozótól kapott pontot, akkor az az állam kap magasabb pontszámot, amelyiknek több 12 pontja van. Ha ez is egyenlő, akkor a 10 pontok darabszáma dönt. További egyenlőség esetén addig kell figyelni a pontokat, amíg nincs egyenlőség. Abban az esetben, ha minden pont darabszáma megegyezik, akkor az az állam kap magasabb pontot, amelyik előbb van a fellépési sorrendben.
  • A versenyen minden, az adott évben részt vevő fórumozó köteles szavazni a határidő lejárta előtt. Az a fórumozó, aki nem szavaz a megadott határidőig az elődöntőkben, a dalai, eredménytől függetlenül, kiesnek. Ekkor a legjobb helyen álló kieső ország jut tovább automatikusan az adott dal helyett. Ha a szavazást kihagyó versenyző dalai automatikusan a döntőben szerepelnek, akkor a dalainak végső pontszámai feleződnek. Páratlan pontszámok esetén pedig a felezést követően lefelé kerekítünk.
  • A résztvevőkön kívül szavazhatnak a nem résztvevő fórumozók is.
  • A szavazatok elküldése az adott évi rendező fórumozónak egy e-mailhez csatolt Excel-fájlban elkészített szavazólapon vagy közvetlenül e-mailben történik.
  • A részletes eredményeket a verseny után nyilvánosságra kell hozni.

A verseny formátumáról Szerkesztés

  • A verseny minden év tavaszán kerül megrendezésre, több héten keresztül.
  • A versenyen részt venni kívánó fórumozóknak egy meghatározott időpontig kell jelezniük a részvételi szándékukat az erre szolgáló fórumon vagy e-mailben, később már nem lehet jelentkezni. A határidő és a verseny kezdete közti időszakban kell kiválasztani az indulókat (államok, előadók, dalok, YouTube-videók linkjei), és ezeket egy e-mailben az indulókat összeíró fórumozónak (Dani) el kell küldeni.
  • Minden fórumozónak lehetősége van a debütálásra, a visszatérésre és a visszalépésre a megadott határidőig.
  • Ha egy dal vagy előadó nem felel meg a szabályoknak, akkor az állam és a dal kizárható a versenyből akkor, ha már lejárt a határidő, és még nincs vége a versenynek. Az érintett fórumozó(k) ettől függetlenül nem lesz(nek) kizárva, és a szavazásban is részt kell vennie/venniük.
  • A verseny két elődöntőből és egy döntőből áll. Az elődöntőkből 13-13 ország jut tovább a döntőbe, így a döntő 26 résztvevős.
  • Az adott évi verseny győztes fórumozója megkapja a következő évi verseny rendezésének jogát. Ha nem él vele, akkor az előző évi rendező kapja meg újra a lehetőséget. Ha ő sem él vele, akkor egy másik résztvevő lesz a rendező.
  • A győztes fórumozó emellett két, a következő évre vonatkozó jutalom közül választhat:
1. A fórumozó minden dala a következő évben automatikusan a döntőbe kerül, de ebben az esetben a rajtszámokat sorsolással kapják a dalok.
2. A fórumozó minden dala a következő évben részt vesz az elődöntőben, de ebben az esetben a rajtszámokat maga a fórumozó választhatja ki a dalainak.
  • A versenynek van egy külön Google+-csoportja is, amely itt található.
  • Az évenkénti versenyekről cikkek készülnek az EarthVision-wikin.
  • Az elődöntők dalairól, a döntőről, a továbbjutókról és a döntőbeli szavazásról videók készül(het)nek, melyek egy videómegosztó oldalra kerülnek fel. Emellett a YouTube-on készülhetnek lejátszási listák is az elődöntők és a döntő dalaiból, de ez nem kötelező.

Az elődöntőkről Szerkesztés

  • Az elődöntőkből 12 továbbjutó az elért eredmény alapján, a 13. továbbjutó pedig a szabadkártya segítségével kerül be a döntőbe. A szabadkártyás állam eldöntésénél azt kell figyelembe venni, hogy a kieső helyeken álló államok hány fórumozótól kaptak legalább egy pontot. Amelyik állam a legtöbb fórumozótól kapott legalább egy pontot, az jut be szabadkártyásként a döntőbe. Egyenlőség esetén az az állam lesz döntős, amelyiknek magasabb pontszáma van.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki